De-weg-is-het-doel.reismee.nl

Santiago een/GEEN stad voor pelgrims

30/9

Gisterenmiddag kwam de regen met bakken uit de lucht vallen en heb ik heerlijk twee uur liggen slapen met het gevolg dat ik vannacht pas om 0.30 sliep en vanochtend per ongeluk al om 6.00 buiten liep in de veronderstelling dat het 7.00 was. 19 km gelopen en toen Santiago in. De stad zelf is veel kleiner dan ik gedacht had en er waren honderden pelgrims,dagjesmensen,toeristen en scholieren op pad. Het was heerlijk zonnig weer.Iedereen stroomde richting de kathedraal. Al lopend en pratend keek ik naar rechts om een foto te maken van een mooi gebouw Toen ik me omdraaide stond ik pal tegenover de kathedraal en was het toch even slikken. Ik had echt zoiets van whow.............. overweldigend. Zo groot, zoveel pelgrims en andere mensen zoveel ontlading echt geweldig. Toen in de rij voor een plekje in de kerk. Dat was van korte duur. Met rugzak kom je er niet in dus die eerst in een depot gebracht voor 2 euro. Opnieuw de kathedraal in waar al geen zitplaats meer te krijgen was dus heb ik anderhalf uur tegen een pilaar aan gehangen en ben na 10 minuten na het begin van de mis naar buiten gegaan omdat ik al dat gedoe gewoon zat was. Lekker buiten op het terras in de zon een bak koffie genomen en heerlijk mensen zitten kijken. Toen een slaapplek gezocht en lekker kebab gegeten.

Reacties

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!