De-weg-is-het-doel.reismee.nl

Terug kijken op 818 km en zes zalige weken

Santiago is geen bijzonder mooie stad. De hele stad is commercieel vreselijk over done. Het zal voor toeristen en dagjesmensen wel anders zijn maar wij als pelgrims voelden ons echt uitgebuit.Alle prijzen van eten, drinken en slapen waren verdubbeld. Er was nergens plek voor ons in de kathedraal en zelfs voorhet veiligstellen vanonze rugzakken moesten we betalen.Je zou toch denken dat datanders zou kunnen zijn.ALLES maar dan ook alles draait er om geld.Gelukkig had ik vanochtend vroeg toen een oud spaans vrouwtje langs de weg een appel en een nectarine uit haar zak toverde en die spontaan aan onsgaf weer het echte camino gevoel terug.

En nu ben ik dus in een dorp 20 km buiten Santiago op weg naar finisterre. Maar mijn voeten willen niet meer. Ik loop al dagen op paracetamol en ik vind het prima zo.

Ik heb dus besloten te stoppen het is mooi geweest. Ik hoef me tegenover niets of niemand te bewijzen en neem morgen dus lekker de bus naar finisterre.

Terugkijkend kan ik alleen maar dankbaar zijn dat ik deze tocht heb mogen maken.

Bedankt dus Ries dat jij me die vrijheid hebt gegeven. Meiden jullie bedankt voor jullie berichtjes en de praatjes op msn. Cor voor de heerlijke eerste weeken natuurlijk iedereen die op wat voor manier mijn blog gevolgd heeft. De camino de Santiago zal me mijn levenlang bijblijven en is een van de mooiste en leerzaamste periodes uit mijn leven.

Ans

Morgen zal ik in finisterre mijn gebeden en wensen richting de cosmos sturen en dan wordt het tijd om naar huis terug te keren. Een dikke kus voor jullie allen ANS

Reacties

Reacties

Corry

Wat fijn dat je er bent en wat een mooie laatste beslissing.
Dikke kus van ons Herbert ,Sanne ,Coen en ikke

Tiny

Een geweldige prestatie!! Een geweldige ervaring rijker Hartstikke goed van je Ans, nu lekker laten verwennen, lekkere voetmassages enzo, dikke kus van Jaap en Tiny

patries en de mannen

Wat zul jij een enorm mooie ervaring rijker zijn!!!! Ik ben stiekem best een beetje jaloers......
Wat dapper van je om die laatste beslissing te nemen!
Nu lekker terug naar je gezinnetje!
Bedankt voor je verhalen en dat we over je schouder, jouw avontuur, met je mee mochten beleven!
Dikke knuffel van ons

Gré

Hartelijk Gefeliciteerd met deze prestatie.
We hebben genoten van je verslagen en foto's.
Een knuffel van Frans, Gré en een pootje van Tim

Bikki en Sjoerd

Goe gedaan mam !
je bent een mooi ventie ;) !

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!